Історія Бренду MORBIDELLI.
Джанкарло Морбіделлі: легендарний конструктор гоночних мотоциклів

Джанкарло Морбіделлі
Джанкарло Морбіделлі народився 18 жовтня 1934 року в Пезаро, Італія, в родині фермерів. Він виріс у середовищі, де сусіди Бенеллі та Мотобі творили історію не лише в розробці, але й у конкуренції зі своїм Reparto Corse. Його першим мотоциклом був Alpino, який він модифікував з обмеженими ресурсами для досягнення кращої продуктивності. За порадою батька Джанкарло навчався в технічній школі деревообробки, оскільки в Пезаро та поблизу було багато меблевих компаній, що давало йому ймовірність знайти роботу кваліфікованого теслі.

У 1959 році, лише у 25 років, він заснував власну компанію Morbidelli woodworking Machines, яка розробляла, виробляла та продавала деревообробне обладнання. Завдяки своїм механічним знанням та діловій хватці він за 15 років створив процвітаючу компанію в Пезаро з понад 350 співробітниками та продажами в понад 60 країнах. Однак Джанкарло мав безмежну енергію, і окрім управління своєю компанією, він знав, як займатися своєю найбільшою пристрастю: мотоциклами.
Перший мотоцикл Morbidelli був 60-кубовою моделлю на базі двигуна Benelli з модифікованим циліндром та головкою блока циліндрів, розміщеною в рамі Bianchi Falco Supersport. На цьому мотоциклі їздив Енцо Лаццаріні в місцевих кадетських гонках. Перша внутрішня гоночна команда Morbidelli, зліва направо, включала нового техніка Серджіо Грассіні, молодого гонщика Франко Рінгіні, Джанкарло Морбіделлі та гонщика Еудженіо Лаццаріні. У 1968 році вони офіційно почали змагатися за Reparto Corse.

В 1969 році Рінгіні та Лаццаріні успішно взяли участь у кількох гонках на Morbidelli 50cc, фінішувавши першим та другим на Гран-прі Словенії, а також вигравши чемпіонат Італії. Ця перша міжнародна перемога спонукала Morbidelli створити Morbidelli 125cc, що спонукало їх розпочати розробку двоциліндрового двигуна для участі в чемпіонаті світу 1970 року.

1969 рік
Перший офіційний логотип, який використовувала гоночна команда Morbidelli.
1970 рік
Команда Morbidelli у категорії 50cc була створена та здобула п'ять подіумів у восьми гонках разом з Лаццаріні та Рінгіні. Джанкарло Морбіделлі запросив Джилберто Парлотті, який раніше виступав на чотирициліндровому Benelli 250, щоб допомогти Келу Каррутерсу виграти чемпіонат світу для Benelli у 1969 році, приєднатися до категорії 125cc. У свій перший рік Парлотті здобув три перемоги: одну на чемпіонаті світу та дві в національних гонках. Чемпіонат світу розпочався в 1970 році з Франко Рінгіні як гонщиком, а починаючи з Гран-прі Чехії, з Джилберто Парлотті (10).
1971 рік
Вигравши дві національні гонки, а потім два других місця на Гран-прі Австрії та Німеччини, Парлотті виграв Гран-прі Націй у Монці, утвердившись як найкращий гонщик Morbidelli. Того року Джилберто Парлотті посів восьме місце на чемпіонаті світу. Тим часом, здобувши чотири перемоги на чемпіонаті Італії у класі 50cc, Альберто Лева з Риму (104) заробив першу зірку команди Morbidelli, ставши чемпіоном Італії у класі 50cc на Morbidelli.
1972 рік
У 1972 році розробку моделей Morbidelli 50cc було зупинено через зосередження Reparto Corse на розвитку категорії 125cc. Джилберто Парлотті був непереможним, здобувши чотири перемоги поспіль у класі 125cc, але на піку свого прогресу команду Morbidelli спіткала трагедія. Лідируючи в чемпіонаті світу, Джилберто Парлотті потрапив у смертельну аварію на Isle of Man Tourist Trophy у 1972 році. Команда Morbidelli була спустошена його поразкою, але залишалася рішучою і не зупинялася.
1973 рік
Паоло Пілері (41) та П'єр Паоло Б'янкі (51) забезпечили собі перше та друге місця на чемпіонаті світу, домінуючи в статистиці. З 16 гонок 1975 року, включаючи ті, що проходили на світових трасах, команда Морбіделлі здобула 15 подіумів. До складу підготовчої команди, яка перемогла в чемпіонаті, входили власник команди Джанкарло Морбіделлі, Йорг Меллер, Джанкарло Чеккіні, Джанкарло Бонавентура та Франко Діоніджі як механіки. Ця команда Морбіделлі посіла перше місце в чемпіонаті конструкторів проти провідних світових брендів. Паоло Пілері та П'єр Паоло Б'янкі посіли перше та друге місця на чемпіонаті світу та, у зворотному порядку, на чемпіонаті Італії.
1975 рік
Паоло Пілері (41) та П'єр Паоло Б'янкі (51) забезпечили собі перше та друге місця на чемпіонаті світу, домінуючи в статистиці. З 16 гонок 1975 року, включаючи ті, що проходили на світових трасах, команда Морбіделлі здобула 15 подіумів. До складу підготовчої команди, яка перемогла в чемпіонаті, входили власник команди Джанкарло Морбіделлі, Йорг Меллер, Джанкарло Чеккіні, Джанкарло Бонавентура та Франко Діоніджі як механіки. Ця команда Морбіделлі посіла перше місце в чемпіонаті конструкторів проти провідних світових брендів. Паоло Пілері та П'єр Паоло Б'янкі посіли перше та друге місця на чемпіонаті світу та, у зворотному порядку, на чемпіонаті Італії.
1975 рік
Наприкінці 1975 року Джанкарло Морбіделлі, Паоло Бенеллі та Інноченцо Нарді Деї (Benelli Armi) об'єднали зусилля, щоб заснувати компанію для масового виробництва репліки чемпіона світу 1975 року Morbidelli 125 та продажу її приватним командам. Це партнерство між Джанкарло Морбіделлі та колишньою командою Benelli Reparto Corse отримало назву MBA, що є абревіатурою від Morbidelli Benelli Armi.

MBA VR 125 спочатку вироблявся на заводі Benelli Armi в Урбіно, але пізніше був переміщений до Сант-Анджело-ін-Вадо в провінції Пезаро-Урбіно. Цей союз двох спортивних гігантів принесе ще більше слави та історії в найближчому майбутньому.
1976 рік
П'єр Паоло Б'янкі став чемпіоном світу в категорії 125 куб.см на мотоциклі Morbidelli MBA VR125, домінуючи в статистиці, як і в 1975 році. Це стало другим чемпіонством світу для Morbidelli. Команда Morbidelli MBA забезпечила собі місця на подіумі у всіх дев'яти гонках Гран-прі, причому П'єр Паоло Б'янкі виграв сім з них. Другий рік поспіль Morbidelli виграв чемпіонат конструкторів, П'єр Паоло Б'янкі став чемпіоном світу, а Паоло Пілері забезпечив собі 3-тє місце в чемпіонаті світу.
Тим часом Джанкарло Морбіделлі просуває у своїх майстернях створення нових двигунів Morbidelli об'ємом 250 куб.см та 350 куб.см. Ця розробка була просунута Джанкарло на основі 42 к.с. двигуна 125 куб.см, які збільшилися до 62 к.с. при майже 12 000 об/хв з об'ємом 250 куб.см. Перші Morbidelli 250 почали змагатися і за допомогою Пілері та Б'янкі досягли загалом шести подіумів та посіли 2-ге місце на Гран-прі Бельгії. 8 серпня 1976 року багаторазовий чемпіон світу Джакомо Агостіні був запрошений Джанкарло Морбіделлі до участі в гонках на Morbidelli 250, і він посів 2-ге місце в Мізано.
1977 рік
На другий рік гонки Morbidelli 250cc Паоло Пілері був єдиним гонщиком, який мав намір брати участь у чемпіонаті світу. На жаль, через травми, отримані внаслідок падіння, Пілері не зміг стартувати та запропонував Джанкарло Морбіделлі запросити Маріо Легу. Несподівано, Маріо Лега показав винятковий результат, здобувши лише одну перемогу в Гран-прі, але послідовно фінішуючи майже у всіх гонках. У 1977 році він став чемпіоном світу в гонці Morbidelli 250cc та посів 3-тє місце в заліку конструкторів.
Наприкінці 1977 року Джанкарло Морбіделлі вирішив залишити MBA, оскільки Паоло Бенеллі хотів представити на італійському ринку невеликі 50-кубові мопеди MBA. Джанкарло Морбіделлі мав достатньо обов'язків, керуючи своїм бізнесом з виробництва деревообробного обладнання та гоночною командою Morbidelli, і не був зацікавлений у розпочанні мотоциклетного бізнесу. Абревіатура MBA залишилася, але замість Morbidelli Benelli Armi вона тепер розшифровувалася як Moto Benelli Armi.
1978 рік
Earlier this year, Giancarlo Morbidelli introduced his final masterpiece for racing: the incredible Morbidelli 500cc, featuring four cylinders arranged in a box with rotary valves and a twin crankshaft. This engine produced a staggering 130 horsepower at 11,500 rpm. The first version had a tubular frame, but the 500cc's raw power required a monocoque aluminum frame, with the fuel tank integrated into it and the engine hanging beneath.
1979-1982 рік
Вихід гонщика з Пезаро на ім'я Граціано Россі ознаменував нову еру. Щойно ставши батьком майбутньої легенди на ім'я Валентино, він знайшов натхнення та зумів здобути три перемоги в Гран-прі та ще два подіуми на мотоциклі Morbidelli 250cc. Незважаючи на різні труднощі, Граціано Россі набрав 67 очок порівняно зі 141 очком Баллінгтона та фінішував у 1979 році на заслуженому третьому місці. Джанкарло Морбіделлі повністю зосередився на 500cc, сформувавши команду з Граціано Россі та Джованні Пеллетьє з Риму.
1994 рік
Вихід гонщика з Пезаро на ім'я Граціано Россі ознаменував нову еру. Щойно ставши батьком майбутньої легенди на ім'я Валентино, він знайшов натхнення та зумів здобути три перемоги в Гран-прі та ще два подіуми на мотоциклі Morbidelli 250cc. Незважаючи на різні труднощі, Граціано Россі набрав 67 очок порівняно зі 141 очком Баллінгтона та фінішував у 1979 році на заслуженому третьому місці. Джанкарло Морбіделлі повністю зосередився на 500cc, сформувавши команду з Граціано Россі та Джованні Пеллетьє з Риму.
2020 рік
Заснувавши музей з понад 400 історичними мотоциклами та найбільшою колекцією гоночних машин, Джанкарло Морбіделлі зосередився на розробці мотоцикла V12. Час не дозволив йому завершити його, хоча двигун був на завершальній стадії. На початку 2020 року, у віці 85 років, Джанкарло Морбіделлі помер, залишивши після себе легенди, історії та рекорди, гідні голлівудського фільму.
У 2021 році в Болоньї, Італія, була заснована MBP.
Компанія MBP Moto Srl була заснована у 2021 році за рахунок капіталу Keeway Group з метою та баченням продовження легендарної та культової спадщини мотоциклів, залишеної її засновником Джанкарло Морбіделлі. Стратегічно обравши Болонью своєю штаб-квартирою, MBP розпочала налагодження діяльності та розпочала процес придбання бренду.
2022 рік
На виставці EICMA 2022 компанія MBP Moto представила серію прототипів, які переосмислили дизайн мотоциклів, миттєво привернувши увагу світової мотоциклетної спільноти. Їхні інноваційні та вражаючі дизайни на цьому заході зробили MBP Moto першопрохідцем, отримавши широке визнання та встановивши нові стандарти в галузі. Того ж року розпочалися продажі перших мотоциклів під емблемою MBP – M502N та C1002V.
2023 рік
На виставці EICMA 2023 компанія MBP Moto представила свої нові прототипи, електричний концепт HYPEVISION та лінійку моделей 2024 року. Бренд поступово розширював свою присутність у продажах у Китаї, Італії та Іспанії, де розташовані головні офіси Keeway Group.
2024 рік
Після того, як Keeway Group придбала бренд, MBP було перейменовано та представлено нову емблему Morbidelli, натхненну його багатою гоночною спадщиною. Чорний фон символізує вишуканість та елегантність, а білі акценти підкреслюють швидкість та точність. Напис «MORBIDELLI» огинає центральне коло, немов маяк спадщини бренду та його прагнення до майбутнього.

Лаврове листя, що вінчає емблему, уособлює спадщину слави та тріумфу, віддаючи шану видатному гоночному минулому Morbidelli та підтверджуючи прагнення досконалості. Яскраво-червоний символізує пристрасть, а синій наповнює дух Morbidelli нашими мотоциклами, одягом та автосалонами, все це пульсує енергією змагань.
«ЗА МЕЖАМИ ПОДОРОЖІ»
Це більше, ніж просто слоган — це серце бренду, де майстерність поєднується з гострим відчуттям подорожі. Йдеться про радість їзди на мотоциклі, зв'язок між мотоциклістом і дорогою, а також про спадщину продуктивності та італійського гоночного духу. Morbidelli — це не просто мотоцикли; це про враження та пригоди, які вони привносять у життя. Це гасло запрошує мотоциклістів долучитися до історії пристрасті, свободи та мистецтва мотоциклетного спорту з кожним поворотом.


Ласкаво просимо стати частиною цієї історії!
Лаврове листя, що вінчає емблему, уособлює спадщину слави та тріумфу, віддаючи шану видатному гоночному минулому Morbidelli та підтверджуючи прагнення досконалості. Яскраво-червоний символізує пристрасть, а синій наповнює дух Morbidelli нашими мотоциклами, одягом та автосалонами, все це пульсує енергією змагань.